18.07.2013

Greece, Peloponnese 2013 (Vathi reg. Lakonia)

Am promis sa revin cu poze si detalii din vacanta- iata poftim!

Eu sunt indragostita de Grecia pentru totdeauna, fara nici un fel de dubii. Chiar daca am cunoscut locuri mai frumoase, aranjate, pieptanate, Grecia oricum ferm detine prioritatea atunci cind alegem destinatia de vacanta la mare. Nici eu, cu atit mai mult Oleg, nu sunteti incintati de vacantele la hoteluri "all inclusive" si mai ales in destinatiile intens explorate de compatriotii nostri :) Si cel mai important - cind e vorba de odihna de vara, intelegem ca e MAREA (nisip, pietre, aer pur si apa cristalina), nicidecum toboganele, piscinele cu clor si distractiile (des inutile si prea sofisticate pentru copii) - adica ceea ce de obicei aleg parintii mergind in statiunile "populare" achitind mii de euro...

Deja e a treia noastra vacanta pe meleagurile elene. In 2011 am fost in oraselul Loutraki (alaturi de vestitul canal Korint) si am explorat si o bucatica din peninsula Peloponnese (minunatele orasele Epidavros si Napfleon), anul trecut pe insulele Creta si Santorini,  asa ca va dati seama ca stiam ce sa caut si cum sa caut un nou loc frumos de vacanta.

In privinta regiunii - nu erau ezitari - Peloponnese! Deoarece atunci in 2011 am reusit sa vedem doar o mica parte (fetele erau micute si nu ne-am permis sa cutreieram mult cu masina), asa ca misiunea era clara - descoperim cea mai mare peninsula a Greciei. Acolo unde sunt concentrate cele mai vechi monumente istorice din Grecia si unde credeam eu ca dau de apa calda si cristalina. Dupa monumente ruine istorice nu ne-am aventurat tare, dar de apa calda, turcoaz si ireal de cristalina - am dat!

Booking.com ne-a fost scaparea: citeva zile de cautari (inca din martie!) si cea mai rezonabila varianta pentru familia noastra + parintii a fost gasita.
Vila 4epoches - o super casuta cu ABSOLUT tot necesarul pentru a trai comod: 2 dormitoare la etajul 2, sufragerie + bucatarie la parter + 2 camere de baie + subsol cu masa de tenis si aparate de fitness +  toate electrocasnicele necesare (multe erau in surplus!). Stapina - o femeie tare-tare draguta, care ne-a alintat aceste 2 saptamini cu diferite surprize si cadouri!

Asa dar, oraselul satucul Vathi e la 1920km departare fata de Chisinau :)) 2 zile de drum cu oprire pe noapte in Sandanski (Bulgaria) la hotar cu Grecia.

Drumul prin Bulgaria e.... plictisitor... Bucura ochiul doar muntii, restul e totul urit, sovietic, enervant chiar pe alocuri. Nici capitala Sofia (o treci toata dintr-un capat in altul) nu te indeamna sa te opresti sa o explorezi... Nu stiu, poate ma gresesc, dar eu nimic nu am vazut sa-mi placa... Cladiri de tip sovietic, nici o zona comerciala pe la periferia orasului, bla-bla-bla.. Chiar nici nu am ce povesti, dar nici nu vreau sa ponegresc... de aia trec mai departe.

Sandanski - orasul dintre munti in care ne oprim de fiecare data cind mergem spre Grecia, e unica "oaza" de civilizatie in acest traseu prin Bulgaria. Am inteles de la locuitori (vorbesti cu ei usor in rusa!) ca e o zona sanatoriala pentru bolnavii de astm si alte boli respiratorii. Si intr-adevar aerul e tare parfumat de conifere si usor de respirat. Din acest motiv sunt multe pensiuni, hoteluri, restaurante. Noi am stat la o vila cu 16 euro!!! odaia - oferta prin booking.

In schimb, dimineata te trezesti, in 30 km treci hotarul si esti in Grecia, unde peste vreo 100 km incepe litoralul! E fascinant traseul, deoarece autostrada in proportie de 50% trece chiar pe linga malul marii! Admiri, muntii, marea, barcile... unicul deranj punctele de plata pe autostrada! La fiecare 20-30 km!!!! Uneori chiar peste 5-10km!!! Taxele variaza intre 1 euro si 4 euro. Dar, in total pina la Atena aduni bonuri de vreo 30-35 euro!
Autostrada practic pustie - cea mai graitoare dovada ca tara e in criza... si din an in an criza e mai simtitoare.








si iata unde e satucul Vathi pe harta (ma stradui si eu sa va simtiti cit mai comod aici pe blog :) si sa nu mai cautati in google maps!  - va uitati la steluta rosie :)




In drum spre Vathi am trecut prin Sparta - nimic deosibit, nu merita atentie si am aflat ca nu departe e orasul Kalamata si aici in zona  cresc renumitele măsline Kalamata!

La fel si uleiul din zona - de o culoare verde si o aroma intensa - e cel mai bun din Grecia. Noi asta putem sa va garantam, consumind undeva vreo 3-4 litri in 2 saptamini :)) Nu-l turnam doar in cafea :))) dar in rest, mergea peste orice fel de mincare!
De v-as mai zice de preturile la ulei - cred ca maine va faceti bagajele si mergeti incolo :)) Am gasit si cu 50 euro canistra de 20 litri de ulei extra virgin si extra bun :)))

In fine, nu va plictisesc cu multe litere, asa ca poftim pozele de pe plajele din Vathi: (observati ce puzderie de lume e pe plaja si in mare :))


























chiar si la asa plaje goale - salvamarul (o domnisoara tare draguta!) se afla in fiecare zi la datorie



chiar pe plaja noastra se afla un restaurant micut, unde am luat prinzul de citeva ori. Apropo, in Grecia, ca regula plajele sunt gratis. Adica, chiar daca ai vila pe malul marii - oricum bucata de plaja din fata casei e publica si oricine are dreptul sa vina si sa-si intinda prosopul! De aceea restaurantele de pe malul marii isi amenajeaza frumusel scaunele de plaja, umbrelele si te invita sa te folosesti de ele gratis, doar ca sa consumi din barul lor sau sa iai la ei prinzul sau cina. Ceea ce noi faceam cu mare bucurie :))
In unele cazuri am intilnit cind iti cereau o taxa de 5-8euro pentru umbrele si 2 paturi, dar asta e un fleac pe linga cele 30-60 euro (pe zi!!) ce le-am platit pe plajele din Forte del Marmi (Italia).

si in asa fel nu trecea nici o zi fara inghetata si frappe! :))








 primele 2 zile ne-am mai antrenat cu aripioarele, apoi inota singura foarte increzuta!















Eu cred ca pentru prima postare e deja suficient, deoarece prea multa informatie e greu de inghitit :))

Ma mai adun cu gindurile si revin in urmatoarele zile cu alte impresii despre locurile fantastice descoperite in Grecia!

Cele bune!


apropo, astept pareri si intrebari  ce anume v-ar interesa despre Grecia!

2 комментария:

  1. Ca de obicei,ma uit cu mare placere la postarile si pozele tale!!Sant pline de energie si culori frumoase!!!

    ОтветитьУдалить
  2. ha! multumim!
    Internetul ne-a deschis multe cai. Eu, personal, inspirindu-ma din bloguri si forumuri de calatorii, ajung sa descopar multe destinatii frumoase. Sper ca si blogul meu sa devina sursa de inspiratie pentru voi!

    ОтветитьУдалить