15.11.2012

ziua 10 - Amsterdam

De multi ani, mai ales dupa emotiile descrise de Nata Albot in blogul sau despre Amsterdam, imi doream nespus de mult sa ajung si eu aici.
In primul rind, ca au piata de flori :)
Al doilea, ca e pe apa si au canale
Al treilea: sa maninc un sandwich cu hering!

Habar n-am de ce, dar Amsterdam mi se inchipuise ca e un orasel asa dragut, nu tare mare si cu o multime de canale. Cred ca din cauza ca ii mai zic Venezia de la Nord, asa ca daca Venezia nu  e tare mare, respectiv imi imaginam si Amsterdam-ul cam la fel.
Recunosc, am gresit! :)
Amsterdam e mare, are si canale, dar mai mult e pe uscat. Orasul tare organizat, metroul simplu si rapid, curat si foarte-foarte romantic! Pentru mine e mult mai romantic ca aceeashi Venezia. Acolo e foarte multa lume la 1 m2 si tare greu mai intelegi ceva. Dar aici ai si unde refugia pe o straduta, copacii de-a lungul canalelor ofera o dispozitie speciala, cladirile foarte originale dau un chic deosebit! Mi-a placut chiar sa analizez geamurile din blocurile de locuit. In multe gaseai accesorii agatate de perdelute, veze cu flori frumoase si tare mult bun gust!

Am stat in hotel Tulip Inn Amsterdam Riverside (dupa denumire se intelege ca e pe malul unui riu). Hotelul bunisor, cu un restaurant bun. De la el faceam zece minute pe jos (pe trotuare ideale!) pina la statia de metrou. Si de acolo 10-15 min pina in centru la gara.


De la gara am luat pentru excursii autobusul Hop-On, Hop-Off (autobus in doua etaje cu vedere si cobori si urci unde vrei toata ziua)  - foarte buna varianta de a explora orasul. Noi cred ca de vreo 3-4 ori in acea zi am inconjurat orasul cu el. Pretul e de vreo 17-20 euro de persoana. Cu asa autobus prin 2003 am explorat Istambul-ul si mi-a parut tare interesant atunci. In acelas timp ai casti (headphones) si asculti audioghidul.








nenea de pe corabie nu pierdea timpul: si cafeluta si-o servea si la mobil vorbea :)

nu stiu daca toti cunosc pentru ce sunt aceste cirlige la FIECARE cladire din Amsterdam, dar va zic eu. Deoarece majoritatea caselor sunt inguste (de ce inguste? impozitul pe imobil sa platea din latimea casei :) respectiv mobila era practic imposibil de bagat in case, asa ca cu ajutorul scripetelor ridicau canapeaua sau dulapul prin geam :)




meau cu aere de Amsterdam :) observati privirea?


de casele acestea culcate, pravalite una peste alta - poti sa scrii o zi intreaga! E atit de amuzant sa le vezi cum se sprijina una de cealalta! Ai impresia ca constructorii au fumat canabis cind le ridicau :))
Si chiar e foarte greu de gasit in Amsterdam o cladire dreapta si perpendiculara orizontului :)


cel mai bun-bun-bun cheesecake mincat vreo data!!!!

cheesecake-ul cumparat de aici. Cine merge in Amsterdam sa-mi cereti numaidecit adresa acestui magazin de delicatese!!!!!!!! Cascaval de acolo am adus si acasa: se servea strict cu norma :)) atit era de delicios!






da, fabrici de diamante la tot coltul! :) но мне это не грозит :)))


eu nu cred sa incap in buburuza aia galbena.... :)




 


 felinarele de pe un pod:






da mamasha cu kofta de lina!

iata asa maturatori fara matura :)) - aspirator de strada!

rindul de "buticuri" de sticla - piata de flori!
 parcari de biciclete!








 la cit cascaval gratis am gustat in acea zi!




chiar obosita!





 am gasit copac de smochine! interesant ca cresc si acolo!

 asta cum s-ar zice la noi - "pristroika"!

 nu inteleg agiotajul de la intrarea in muzeul Heineken. Cind ai atitea de vazut interesant in oras, sa pierzi timpul in coada de la intrare, ca sa vezi cum se face berea...

da, lumea traieste si pe apa! Acestea sunt case practic adevarate, dar am vazut si nave adevarate unde femeile intindeau rufele la uscat. Si era clar ca nava demult nu a iesit in largul marii. E chiar straniu..




biciclete modificate dupa toate necesitatile!


 


Cred ca am pus exagerat de multe poze! Nici nu va inchipuiti cite mai am :))

In urmatoarea postare va fi piata de flori, ciudateniile din Amsterdam si desigur strada felinarelor rosii :)))

stay tuned!

4 комментария:

  1. Nata, unde ati mincat cheesecake?
    Eu sunt des pe-acolo, dar inca nimic super delicios nu am apucat sa maninc :)

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. uite dupa poza in care tin in mana cheesecake, e o poza cu denumirea patiseriei TROMP.
      Cred ca gasesti prin google locatia!
      e o patiserie cu tare multe bunatati!

      Удалить