23.10.2012

ziua 5: Linderhof, Neuschwanstein si satucul Oberammergau

Ludovic al II-lea, din cite am inteles eu, a fost un mare nebun. Nebunia lui consta in faptul ca fiind fiu de rege (de aici toate concluziile respective), cum s-ar zice "fecior de bani gata" :) - nu voia baiatu sa se maturizeze. Traia in povestile cu zine, lebede (cel mai mult il pasiona opera lui  Richard Wagner "Lohengrin"). Ajuns rege la virsta de 18 ani, are posibilitatea de a-si exprima nebunia si visele de povesti in realitate. Cine mai avea nevoie de castele la sfirsitul sec. 19? Ludovic al II-lea! A construit tocmai 3! Cei drept doar unul a reusit sa-l finalizeze in viata lui scurta. La 40 ani statul bavarez l-a declarat oficial nebun si la 3 zile l-au gasit inecat intr-un lac din apropierea castelului...   Mi-a parut destul de indrazneata abordarea nemtilor - au putut sa incatuseasca un REGE si care repejor in 3 zile "intimplator" s-a inecat :)

Acum va dati seama ca nu puteam rata ocazia de a vizita aceste castele, mai ales ca ne erau in cale.

Primul a fost Linderhof
De fapt acesta a si fost unicul castel care a putut fi finalizat in timpul domniei regelului. Era ca o resedinta de vara. V-as zice eu: ne hilo sa ai asa resedinta doar de vara :))
va pun aici o poza gasita pe net (eu cu aparatul meu nu-l puteam "cuprinde")






si pozele noastre (in interior nu se permite fotografierea) - asa ca doar din exterior:







nebunul si-a facut si o grota, unde se puneau piese de teatru si unde era functiona prima instalatie de lumini colorate











La vreo 40 km de Linderhof, intr-un ansamblu de munti fenomenali si lacuri cristaline, Liudovic s-a gasit locul potrivit pentru castelul vietii sale: Neuschwanstein.


Fiind unul dintre cele mai reprezentative castele bavareze din Europa, Neuschwanstein s-a numarat printre cele 21 de finaliste in proiectul „New 7 Wonders”.
Apropo, castelul a fost sursa de inspiratie pentru castelul Frumoasei adormite din parcurile tematice Disney - si chiar la inceputul tuturor desenelor animate Disney e aratat acest castel (stilizat, desigur)

Neuschwanstein a fost construit intre 1869 si 1886 (anul mortii regelui) si nici pina in ziua de azi nu toate camerele au fost finisate. Asa ca saracul Liudovic nu  a reusit sa-si traiasca visul in castelul de poveste.
 Neuschwanstein - este principalul obiectiv turistic din Germania si aduce cel mai mult venit. Undeva citeam ca doar costurile de intretinere ajung la 1.3 mln euro pe an.

iata asa arata castelul - pozele de pe net, deoarece acum era jumatate in reparatie si nu puteam sa-i fac o poza cum arata in realitate - dar, asta va va trezi curiozitatea sa mergeti personal sa-l vizitati :)
 fluxul de turisti e pur si simplu nebun. Si asta ca noi am nimerit in ploaie (o, Doamne, ce am mai inghetat!) toamna. Imi imaginez doar ce se face acolo vara in perioada vacantelor!

Biletele se cumpara din satuc. In bilet este notat ora si numarul grupei. Poti alege intre ghid cu germana, engleza, franceza sau iai grupa cu audioghid (in vreo 15 limbi). Noi am cumparat biletele la ora 14.00 si aveam intrarea la ora 16.30! De fapt acest timp ti-l da pentru a reusi sa ajungi la castel. Ai 3 optiuni: cu autobusul, pe jos (de mers vreo 40 min) sau cu carutele inhamate cu cai. Desigur ca gratis e doar pe jos :))
Noi, de fapt si am ales aceasta optiune :) deoarece trebuia sa ucidem cumva 2 ore si jumatate!
Ploua cu caldarea...

satucul din poalele muntilor:

 Oleg isi alegea palarii :))

iar la nemti - li-i paralel de ploaie :)



Cind am ajuns sus la castel, ne-am oprit la o cafenea sa bem un ceai. Shok: ceaiul 5 euro :)  Ei, da ce sa-i faci; trebuie :)) Pe linga ceai ne-am infruptat cu vafe si strudel cu mere, care apropo costau vreo 3 euro.






de sus privelistea e uimitoare! A stiut el, nebunul, unde sa-si cocoteze castelul, ca sa priveasca cea mai frumoasa panorama!






 acestea e castelul Hohenschwangau - castelul tatalui lui Ludovic al II - aici micul print si-a petrecut copilaria si din aceasta cauza a indragit regiunea

 satucul de care ziceam mai sus - aici se cumpara biletele
 castelul in constructie:

 pe linga munti frumosi si lacuri cristaline, ochiul mai gaseste cite o cascada :) De altfel vederea din geamul dormitorului cuprinde anume aceasta cascada:




intrarea in castel e doar in grupe organizate. Panouri cu numarul grupei care trebuie sa intre sunt peste tot. La fel se indica ora si numerele urmatoarelor grupe. Totul e automatizat si programat, ca nici nu ai cu cine sa te certi :) Mai ales la cita lume e acolo! La fiecare 10 min intra un grup de aprox 30 de oameni. Noi eram grupa cu numarul 500.


In interior nu permite de facut poze, la fel ca in Linderhof. Poti sa va zic doar ca totul e la superlativ: marmora, granit, lemn de soiuri scumpe incrustat (doar la patul din dormitor au lucrat 14 mesteri timp de 4 ani jumate!), picturi, textile brodate in aur si argint, etc.etc.. nu exista un patratel mic de perete sau pod care sa nu fie atins de mina unui mester. Puteti cauta poze din ambele casteluri pe net (google вам в помощь!)

Ludovic a mai reusit sa construiasca un castel - Herrenchiemsee - pe insula Chiemsee, la vreo 70km de Munchen. Noi acolo nu am mers, am lasat pe alta data. Castelul e o copie a palatului Versailles din Paris. Nici acela nu e finisat, dar am citit ca in unele aspecte depaseste Versailles. De fapt, e si cel mai scump din cele 3 castele construite de Ludovic al II-lea.

va pun doar o poza de pe net, ca sa intelegeti ce prezinta:





Iata asta a fost povestea despre Ludovic al II-lea :) Bine ca a fost nebun, ca altfel nu aveam ce vizita in ziua de azi!

Intre cele 2 castele care le-am vizitat sunt vreo 40 km. Acest drum intersecteaza de 2 ori hotarul dintre Germania si Austria :) Adica doar dupa indicatoarele  ce indica acest fapt - iti poti da seama ca ai trecut hotarul.
Inca in drum ne-a iesit o frumusete de lac, inconjurat de munti, cu o apa cristalina-cristalina! Daca sincer, nu am vazut niciodata asa apa pura in natura. 

Nu puteam sa ratam privelistea, asa ca ne-am oprit si am infulecat sandwich-urile care ni le-am pregatit de dimineata din micul dejun de la hotel :)


 momentan a aparut si o rata :) dornica sa-i aruncam vreo bucata de paine :)



Dupa atitea evenimente dintr-o zi (150 km de la Salzburg, 2 castele) unica dorinta era o cina buna si nani :) Dar, pe program mai era satucul Oberammergau!   Acolo era rezervata cazarea si casutele pictate din acest satuc trebuiau vazute anume astazi, deoarece a doua zi dimineata trebuia de mers spre Paris!

Oleg cam a dat din nas, obosit, ca de ce nu am gasit cazare mai aproape (pina la Oberammergau erau vreo 60 km) si mare brinza din casele celea pictate (desigur, dupa ce vezi castelele lui Ludovic :)

O, mamii! cit de tare gresisem! Oberammergau e o frumusete rara! Casutele pictate asta e doar o parte, cel mai mult am ramas impresionati de atelierele-magazine a mesterilor in sculpturi din lemn. Lui Oleg, ca cunoscator in domeniu, ia cazut pur si simplu maxilarul :))
A zis ca acesti mesteri in lemn nu sunt mai prejos ca Michelangelo in marmora.
Gasesti o multime de aceste magazine-ateliere care au mii de sculpturi, sculpturele, figurine, scene de Craciun. Chiar daca ai vrea, cred ca nu ai reusi intr-o zi sa le vezi pe toate doar dintr-un atelier, nu mai zic de toate magazinele. Sunt extraordinar de multe!
Iar noi, obositi, am iesit din pensiune fara aparatul de fotografiat (de fapt nici nu gindeam ca vom da de asa minunatenii si eram satui de a purta toata ziua aparatul cela greu), asa ca poze am putut face doar cu telefonul mobil
pensiunea Zwink (unde am stat noi) - asta nu e fata pensiunii, dar mi-a placut cu a pus mosul florile vara :)









 ati vazut asa muscate uriase? oare cum le cresc?





 uitati-va ce fata bucuroasa are omu cind a dat de bere si ciolan bavarez :)))))
 apropo, restaurantul super-super fain!!! mincare traditionala din Bavaria, cu ciolan crocant, varza murata inabusita si strudel cu mere. Dar de bere, nici nu mai zic. Ma uit acum si inghit in sec...
 Mincarea a fost servita super repede! in vreo 5 min era pus totul pe masa si adus toate cu o singura mina :)) Stiti cum vin fetele celea cu 6 halbe de bere si vreo 5-6 farfurii in alta mina? :))

 restaurantul deloc sofisticat, o taverna locala cu mese lungi. Se vedea ca oamenii sunt bastinasi si vin aici seara sa serveasca cina. Anume de asa restaurante incerc sa dau cind merg in excursii. Nu iubesc localurile pentru turisti.
 ooooo, da iaka chelnerul era fenomenal :)) nu m-am putut abtine fara sa-l rog sa facem o poza :))) el asa s-a rushinat :)))
 denumirea restaurantului - daca cineva se lamureste :))

Ca concluzie pot sa va zic ca ceea ce am vazut noi intr-o zi, e de dorit de vazut o  saptamina! Deoarece pentru Linderhof e nevoie de o zi (noi nu am vizitat toate parcurile si inca citeva casute de vacanta in stil oriental, de vinatoare, etc) mai ales daca e timp frumos vara!
Apoi Neuschwanstein - fix asa + inca castelul Hohenschwangau lui taica-sau, care e tot acolo, si pe care noi nu l-am vizitat.
Apoi de mers si la al treilea castel Herrenchiemsee - pentru care tot e necesar o zi intreaga, deoarece pe insula ajungi cu vaporul.
Iar de Oberammergau - nici nu mai zic! Eu as sta in acest satuc si vreo 3 zile, mai ales ca au si o biserica foarte frumoasa, pe care nu am vazut-o, si m-as satura de bere si ciolan in restaurantul de mai sus :))
Asa ca programati-va vreo saptamina pentru Bavaria :)

Комментариев нет:

Отправить комментарий