29.10.2012

ziua 7: Notre Dame si muzeul Louvre

Dupa cum va ziceam, noaptea a fost agitata si dimineata voiam mai repede sa-mi beau cafeaua sa "devin" om :)
In Paris dimineata se serveste "petite dejeuner francais" ce consta dintr-un croissant, baghet cu unt si magiun, un pahar de suc de portocale si desigur cafea. Toata placerea asta te costa 6-8 euro de persoana, depinde de locatie.

Pot sa va zic ca la restaurantul de linga hotel, cit luam micul dejun, am observat cum din magazinul de la 5 metri venea stapinul restaurantului cu un cos cu croissante si baghete. Si acolo la magazin croissantul costa 1 euro, iar baghetul 80 centi. Iar baghet-sanvisch (cu sunca, frunze de salata, cascaval, etc) costa vreo 2 euro. Asa ca in diminetile urmatoare luam doar cafea din hotel :) restul din magazinul de alaturi!

Metroul in Paris e complicat si scump. La Roma costa 1 euro, aici 1.7 euro. Posibil ca e si din cauza ca e mai mare metropola si linii mai multe de metrou.

Oleg cu abilitatile lui de "Susanin", s-a descurcat repede unde si cum si pe care linie sa o luam ca sa ajungem la Notre Dame.

Catedrala Notre Dame - frumos, dar pe mine putin ce ma mai mira dupa Roma si Vatican. Intrarea gratis - ceea ce e practic exceptie in locurile turistice


mozaica caracteristica Catedralei Notre Dame:
  De la Notre Dame pina la Luvru am mers pe jos. Oleg cu forta ma lua din vitrinele cu flori



Muzeul Louvre si coada de la intrare (nu era perioada vacantelor si vreme favorabila, asa ca am stat doar o jumatate de ora :)








Pentru muzeul Louvre trebuie sa va rezervati o zi. E greu, obositor, dar merita.
 desigur, ca cea mai mare concetratie de lume e la Mona Lisa. In realitate e mica, dar fenomenala...


in continuare voi pune poze cu motive din picturi care mi-au placut in mod deosebit:
 in genere, tema cu copiii/bebelushii care sunt chinuiti, omoriti, etc. predomina in foarte multe picturi si e atit de strasnic... la unele e greu sa te uiti fara lacrimi






 cine tine minte, la Roma am gasit o copie a Lucicai, aici tot :))
 acest domn asa "galant" o ajuta pe doamna sa urce :)
 iar pieptul gol - e cel mai "must have"  folosit de toti


il voi bate pe Oleg la cap pina nu-mi face o reproductie a acestei lucrari :)

 interesant, nu?

asta si mai interesant: pina la ce virsta alaptau? :))))

ce lumina doar de la o luminare!

nu stiau ca nu se poate de infasat copiii? :)


doar niste maini..



 obositi :)


prinzul tot in Louvre:
vedere din geamurile muzeului:









nici nu va imaginati cum am ajuns seara spre hotel... atit de mult era obosita!

maine Chateau de Versailles si Tour Eiffel!

Комментариев нет:

Отправить комментарий